Lägg ner kollektivtrafiken - terrängfordon till samtliga!

Jag förutsätter att ni noterat den senaste tidens kyla och snökaos som i folkmun borde kallas för fimbulvinter. Vi är ett nordiskt land och bör vara beredda på att ta hand om den snömängd den innebär på ett för alla tillfredsställande sätt. Jag bor i Skåne. Fungerar kollektivtrafiken? Någonsin? Nej. Inte en chans. Det är dags att inse att skattepengarna går till helt andra saker än basala nödvändigheter. Jag skulle vilja återkräva den delen av min skatt som går till kollektivtrafiken och snöröjningen. Lika bra att investera i ett terrängfordon så man kan ta sig fram. Svensken klarar inte av att hantera snö. Det konstaterandet är tämligen pinsamt.

Så här ska det se ut:


Korrupta diktaturer klarar det svennen inte gör

 

 

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Terror

Word!

2010-12-23 @ 12:11:15
Postat av: gönza

nu snackar vi :D

2010-12-23 @ 15:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails