Mountain Maniac och My Lil' Bastard

Häromdagen köpte jag Marvel vs Capcom 2 över Live Arcade för att göda min fightingmani med något annat än SF IV, så det har gått ett par timmar åt det spelet. När jag har känt behovet av att varva ner, så har dessa två browserbaserade indiespel lyckats få mig på andra tankar.

 

Mountain Maniac - galet webbrowserspel



I Mountain Maniac styr man en bergsgubbe som har flippat ut fullständigt och vill hämnas på staden han bor i. Från toppen av ett berg slår man ner stora stenbumlingar och styr dessa till höger och vänster med hjälp av sina "rage powers", allt för att förstöra så mycket som möjligt på sin färd ner mot staden. Mellan banorna får man slåss mot polisen och även vara beredd på att bli tokbombad av attackflygplan. Helt klart ett roligt tidsfördriv. Speciellt om man har kontorsjobb. Maska mera!

My Lil' Bastard



My Lil' Bastard är vad man skulle kunna kalla för en Tamagotchi-parodi. Du ska ta hand om och uppfostra en ful, blå boll. På första försöket dog min lilla bastard av tristess, medans jag försökte komma på hur jag skulle träna fanskapet till att gå på toa istället för att pissa och skita ner hela lådan han bor i. Efter fyra dödsfall lyckades jag. Ett tips: sprayflaskan. Ha tålamod. Senare i spelet flippar bastarden ut och börjar röka, supa och tända eld på saker. Mycket roligare än Tamagotchi - men min avsky för bastarden är oändlig.
/ Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails