GameOn 2.0

Lördagen den 9:e November var det dags att besöka världens största tv-spelsutställning. Den går utav stapeln på tekniska museet enda fram till slutet på April. Efter att ha läst en hel del om den här utställningen så hade man höga förväntningar på vad man skulle spela och läsa fakta om tv-spelshistorien. Det var en enorm kö när vi kom fram på lördagen. Vi fick stå över en timme i kö för att komma in. Man blev ju inte mindre pep för det.
Men jag tror att när det kommer till mässor och utställningar att jag som person har kanske för höga förväntningar på vad man kommer att se. För det första så hade man bara 50 minuter på sig att hinna kolla och testa alla spelen pga av det höga trycket. Redan där så var man liten besviken. Kanske blir bättre framöver när många redan har varit där och trycket minskar. Visst det fanns massor olika spel att testa från många olika tidsåldrar. Men jag hittade inte det viktigaste spelet i tv-spelhistorien, nämligen super mario bros till NES, det är en besvikelse. I övrigt så hade jag gärna också sett en del av utställningen där alla spelkonsoler stod uppradade med bra fakta om dom. Nu fanns dom utspridda runt bland där man fick spela spelen och det fanns bristfällig info om konsolerna.Visst var det att testa och spela gammla minnen igen. Men för att kallas världens största tv-spelsutställning så var det tafatt. Det finns privata samlare som hade kunnat gjort det här bättre. Varför ska det alltid förstoras upp om allting i det här landet? Istället för att se lovord överallt så kan väl någon våga vara ärlig och sagt den hade kunnat varit störe och gjorts bättre. Men det kanse bara är jag.
/Smutsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails