Vecka 2

Jaha då har två veckor redan gått på det här året. Tiden känns som den bara rusar iväg. Mycket att göra hela tiden. Vi har precis målat om badrummet här hemma (min far gjorde det) och nu så luktar det målarfärg därinne. Tar ett par dagar sen är det samma hedrliga skitdoft som ligger som en dimmar där inne. Den här veckan har jag ändå lyckats få in en hel del speltid.
 
Jag har fortsatt lira Eternal Sonata som börjar närma sig att jag plockar achivements på min encore spelrunda, dvs andra varvet. Spelet är inte speciellt svårt men som vanligt när man kommer till hederliga härliga JRPG så måste man grinda sig ett par levlar hela tiden för att det ska kunna gå lätt. Kommer bli skönt när jag har 100% i det här spelet.
 
Man spelar ett JRPG så måste man ta lite break ifrån grindandet och där har Heavy Weapon: Atomic Tank, Scrap Metal, Doritos Crash Course fyllt ut med lite spel tid. Inget utav dom jag plockat achievements i. Kanske lite waste att inte plocka något i dom men det var en skön avkoppling.
 
Zuma Delux kommer jag inte ihåg att jag ens köpt. Jag bara har det. försöker klara alla banor i det spelet och plocka dom "lätta" poäången i det spelet. Är svårare än man tror. Krävs lite övning iaf. Tog 2 achievemetns i spelet som jag inte redan hade, 4 av 12 klarade.
 
The Simpsons Game började jag spela lite. Behöver ha ett spel där man kan plocka lite lätta poäng nu när Eternal Sonata tar lite tid. Tittade i min hög av såna spel och det var The Simpsons Game som det blev denna gång. 9 av 44 achievements av klarade.
 
Sen blev det ett test av Retro City Rampage. Det här var ett härligt spel. Många referenser till andra spel hittade jag bara på kort tid i spelet. Kommer älska att spela vidare och se hur charmigt det här spelet är. Tog 3 av 20 achievements under min korta tid i spelet.
 
Dom här spelen spelade jag denna vecka:
 
Heavy Weapon: Atomic Tank
Scrap Metal
Zuma Delux
The Simpsons Game
Doritos Crash Course
Eternal Sonata
Retro City Rampage
 
 
Resan mot 100K fick ta sig ett litet stop. Just pga av JRPG spelet. Men jag har nu 84943 poäng. En ökning med 130 poäng bara. Tappar lite på snittet, ska snitta 42,9 poäng för att nå mitt mål innan året är slut.
 
/E aka Smutsen
 

Kommentarer
Postat av: Emil the dark one

Ja Eternal sonata är ett lätt spel, inte fan ska man klara sista bossen på första försöket, sen finns det ju motsvarigheten Vagrant story där man måste ödsla en timme för att få ner energin nivån tillräckligt för att vid EXAKT rätt till fälle trycka på rätt knapp, i en slags alpha version när det kommer till quicktime

2013-01-25 @ 10:35:47
Postat av: Emil af Spelbröderna

Vagrant story är ett extremt tidkrävanda grindande av vapen för att man ska kunna lyckas riktigt bra i det spelet. Hela det spelet handlade om att ha rätt vapen mot rätt monster som man levlat upp. Skulle vilja ha en remake på det spelet. Det hade suttit jävligt fint.

Jag säger bara död åt quicktime. Ett uselt spelmoment och koncept. Förstår inte varför det har blivit någon form av standard.

2013-01-25 @ 19:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails