Fredagens musik

Här kommer då den riktiga Fredgas musik låten. Jag håller mig kvar nere i NES träsket (jag vet att den kom till en massa andra maskiner också) och slänger fram en till klassiker. Vi ska nu höra på Gradius musiken. Spelet släpptes 1988 i europa och 1986 i USA (enligt wikipedia).
 
Jag kommer ihåg i mina unga dagar att jag varade det här till NES utan att då ett enda liv. Det var ju på den tiden man inte själv hade råd att köpa egna spel och fick då spela samma spel i timmar och åter timmar efter att man hade tröttnat på dom. Man blev ju givetvis bra på viss spel då. Vad jag minns också var det när man dog så förlorade man alla uppgraderingar och så klart blev ju spelet bra mycket svårare helt plötsligt. Uppgraderingarna var nyckeln till framgång. Spelet i sig är ett sido-scrollat shmup skapat av Konami. Och musiken till det här spelet är klassisk och förtjänar sina hyllningar.
 
 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails