Lördagsmusiken

Denna vecka lämnar vi musiken ifrån NES eran och beger oss till en konkurrent i form av Sega Master System. Jag hade aldrig en Master System själv i mina ägor, men på den tiden hade jag en "vän" som ägde ett Master System som jag var hos och spelad en del. Och just Hang-On till den maskinen älskade jag (fanns även till arkad och andra Sega system), tyckte den var helt fenomenalt underbart att lira. I dagens ljus så är spelet ganska simpelt i jämförelse men just då var det hett i hemmamiljön. Spelet kom 1985 till maskinen och självklar var det Sega som utvecklade spelet. Den kända AM2 divisionen med Yu Suzuki i spetsen skapade spelet. Men spelets theme skapat av Hiroshi Kawaguchi är underbart. Det här är öronporr.
 
 
 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails