Playstation 4-rykten, ska man tro på dom?

På kotaku har men presenterat vad den nya Sony-maskinen kommer att handla om. Självklart i såna här fall är det endast rykten och ännu mer rykten plus en snutta spekulationer. Utvecklingsnamnet på maskinen är tydligen Orbis, om vi nu ska tro på det. Den är även tänkt att komma julen 2013, typ.

Den kommer inte vara bakåtkompatibel. Det är väl inte hela världen kan tyckas. Det som jag oroar mig mest över är själva hanteringen av spelen till maskinen. Precis som ryktena runt Microsoft nya maskin att den helt ska bli digital så är det liknande info till den här maskinen. Jag är väl från det gamla gardet som gärna vill äga produkten fysiskt som jag köper och inte bara hyra den så länge någon vill ha en server för själva spelet. För det är ju även så att man kan köpa spelen fysisk på skiva men måste då installera det på maskinen och knyta den till ett PSN-konto för att ens kunna spela spelet. Och just ja, man måsta alltid vara online för att kunna spela spelet. Det här är ta mig fan riktigt jävla illa att alla spelutvecklare går åt det här hållet. Alltid online är skräp. Det är så många faktorer som gör det till en fet stor negativ faktor.

Om det blir så här med alltid online för att ens kunna spela ett spel man betalat med sina surt förvärvade rubels, så kommer Sony/Microsoft/Nintendo hamna illa till. Hela grejen blir att man hyr ett spel så länge tills något spelföretag väljer att fimpa ner en server som spelet ligger på och då är allt kaputt. Då är det borta. Finito. Sayonara. Bye bye. Det finns en fördel är ju att om man tar bort all tillverkning, distribution, mellanhandel så borde ju då spelet bli bra mycket billigare. Ser en prisklass på under 200kr rimligt för att hyra spelet ett par år. Men det vet vi alla om att profithungriga företag kommer ta fullt betalt för spelen som du inte ens kommer få äga. Om det blir så här kommer jag få hitta en ny hobby. Jag kan inte stödja en sån här utveckling av spelbranschen.



Som vanligt kommer det ifrån en "pålitlig" källa som inte kan tala öppet om maskinen. Läs hela ryktet här

/Emil

Kommentarer
Postat av: Joakim af Spelbröderna

Nu köper ju jag inte någonstans i närheten av hur många spel du köper - men jag känner likadant. Det här är ingen utveckling jag vill stödja på något sätt. Tycker fan att det är vidrigt.

2012-03-28 @ 23:01:14
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: Lazylve

Jag är fan beredd att hålla med dig där. Är det såhär det kommer bli är det fan en ny hobby som krävs, eller bara hålla sig till retro samlingen. Det är ju helt jävla sjukt vilken längd dom går för att få tjäna de där lilla extra... Gah! less jag blir :(

2012-03-29 @ 15:38:00
Postat av: Emil af spelbröderna

Det är en skrämmande utveckling. Jag är orolig

2012-03-30 @ 06:02:36
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails