Året 2012 spelen...vad ser vi fram emot

Jaha då var det dags att titta lite på vad det här året kommer att ha att erbjuda oss gamers. Det var ju en tuff höst får oss som inte har tillräckligt med pengar eller tid att köpa och spela spelen som kom under hösten.

Nu då under 2012 kommer komma en stor drös med titlar. Uppföljarna löper om varandra. Att skapa nya varumärken i dagens klimat är en dyr process. Vi kommer få leva med uppföljare i många år framöver. Men men här är det som jag ser fram emot under detta år.


BioShock: Infinite
Halo 4
Mass Effect 3
Borderlands 2
Diablo III
Darksiders II
The Last Story
Catherine
Asura's Wrath
Street Fighter x Tekken
Far Cry 3
StarCraft II

Det finns en del bubblare som inte nämnts ovan här men deras releaser är lite osäker under 2012 vilket gör att jag inte nämner dom.


Det spel som jag ser mest framemot är just BioShock: Infinite. Det första spelet som kom i den serien är ett utav dom främsta under den här konsolgenerationen. Ett riktigt skönt fps spel med en underbar stämmning och ljudmatta. Borderlands imponerade på mig. Jag tror mest pga dom rpg inslag som fanns. Den grafiska stilen föll även mig i smaken, och nu får vi åter besöka denna värld i uppföljaren Borderlands II. Ett spel som ska få sin utlösning upplösning i det sista eposet i sagan om Shepard. Mass Effect 3 kommer bli episkt. Jag undrar om Bioware verkligen kommer kunna lämna det här universumet efter denna tredje del. Ett annat rollspel som kommer är The Last Story till Wii. Det här nog det sista intressanta spelet till Wii och det ska bli kul att spela ett spel av Hironobu Sakaguchi som fått ett bra mottagande. Det ska även bli dags att se hur Tekken snubbarna har blivit anpassade efter den 2D miljö som Street Fighter står för. Men Street Fighter x Tekken har man bara en sak att säga om

Fight!!!

/Emil

Kommentarer
Postat av: Hayley

Åh diablo 3, kan knappt vänta! Hoppas jag inte har för mycket plugg eller jobb då. :P

2012-01-18 @ 23:22:50
URL: http://hayleys.se
Postat av: Joakim af Spelbröderna

Diablo III lär ju regera. :)

2012-01-19 @ 01:06:07
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: Hayley

Ja det ser sjukt vackert ut! :D

2012-01-20 @ 13:44:48
URL: http://hayleys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails