Realm of the Mad God släppt på Steam

Realm of the Mad God är något så galet som ett CO-OP MMO Bullet Hell-Shooter. Det enda spelet handlar om är egentligen att springa runt och skjuta tusentals med åter tusentals med fiender för att hitta loot samt för att få experience. Det finns över ett dussin unika karaktärer i spelet, som man låser upp genom att levla upp tidigare karaktärer. Själv ramlade jag över spelet när jag tittade på ett WTF is... av TotalBiscuit, och jag fann videon så pass underhållande att jag beslutade mig för att testa. Därefter fick jag en vän att testa, som i sin tur drog in en annan vän i det hela. Jag gick vidare från spelet tämligen fort, även om jag uppskattade timmarna jag investerade i det. Mina två vänner plöjde däremot på under en längre period.

Nu har Realm of the Mad God släppts till Steam, och är givetvis kostnadsfritt samt har stöd för upp till 85 spelare co-op. Om det är så att du är sugen på att bränna av allt från fem minuter till flertalet timmar i brist på annan sysselsättning så har spelet sin charm och underhållningsvärde.

TotalBiscuits första intryck av spelet:



PROTECT THE BISCUIT!


  • Action combat! No turn-based battles here, only skilled running and gunning.
  • Epic boss battles. Navigate demented waves of bullets from nasty demons.
  • True cooperative play. All experience is shared and you win by playing together
  • Great 8-bit art: Retro styling straight from the 8-bit era.
  • Easy leveling. No mindless grinding. Get better by being becoming better.
  • Over a dozen unique character classes. Play as a powerful wizard, a clever mystic, a brawling warrior.
  • Loot! Hundreds of weapons, potions, armors, and rings.
  • PermaDeath. Dying well means something in Realm. Earn fame if you survive for long enough and kill enough monsters.
  • Sheep. The sheep say 'Baa'

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails