CD Projekt RED ser gärna att du lånar ut deras spel


CD Projekt RED är spelstudion som står bakom The Witcher 2, har i en intervju med Eurogamer uttalat sig emot tanken om att nästa generations konsoler ska omöjliggöra användandet av begagnade spel. Adam Badowski, managing director, har menat på att det kan vara en dålig idé att införa restriktioner som profitörerna Volition uttalat stöd för. I intervjun uttalar han sig väldigt klarsynt till varför försäljningssiffrorna inte motsvarar förväntningarna:

"We are losing money not because of pirates; we are losing money because people decided not to buy our game."

Tummen upp till CD Projekt RED, och av denna anledning ska jag köpa The Witcher 2. Jag är redan fullt medveten om att det kommer vara värt pengarna, men när man är vuxen och heltidsjobbar har man inte tid till allt som är bra, men nu tänker jag definitivt ta mig tid.

/Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails