Slavery: The Game....eller?

Hur genialiskt vore det inte att göra ett spel som en slavhandlare? Nu är då denna trailer helt jävla fake vilket i min mening är synd. När jag såg den kände jag ett behov av att leka slavhandlare. Piska dom, ge dom lite mat, låta dom arbeta hårt m.m. Själva tanke får mig att le.

Nu var ju slaverit när det begavs sig jävligt tragiskt. Hela konceptet med slaveri är obarmhärtig, slaveriet finns fortfarande kvar fast inte lika öppet som det var i historien. Och skulle det göras ett spel på det konceptet så skulle nog varenda moraltant i världen få fnatt och regeringar som är hjärntvättade hade nog börjat diskutera censur och förbud mot spel som inte passar in i dom politiska agendorna.

 

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails