Världsgenomsnitt i gamerscore är...


Hela achievementsgrejen startade redan 2005 på Xbox360 och blev för somliga statistisk- och siffernördar en mycket uppskattad feature som renderar i ett mervärde för spelaren. Själv är jag inte så intresserad av hur stor min e-penis är i siffror, det enda jag egentligen bryr mig om är att försöka vinna över tyskar i SSFIV. Min bror däremot, han är en riktig achievementhora, men enligt egen utsago med "på tok för lite tid".

Kotaku
har i en intervju med Microsoft fått loss lite siffror om hur det ser ut, på global nivå, kring detta fenomen. Tydligen har hela 6,3 miljarder achievements i spel blivit upplåsta. Det globala genomsnittet ligger på 11,286 GC. En relativt låg siffra, men jag förutsätter att det finns ett otal konton där ute som aktiverats för, på sin höjd, ett spel. Många av människorna jag har som vänner på Live är folk under tusen poäng i GC och det enda spel som frekvent spelas är SSFIV. Det bör rimligtvis vara likadant på andra spelfronter.

Den totala mängd upplåsta poäng är hisnande 176,802,201,383.

Vi har även om Xbox Live fått veta att 20 miljoner människor loggar in på tjänsten varje dag - och att spelarbasen tillsammans står för totalt 4 miljarder timmar av multiplayerspelande sedan tjänsten lanserades 2002.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails