NES-terapi




Nere på den skånska landsbygden, på väg 101 - nio kilometer från Svedala - återfinns den här skylten. NES-terapi. Vad menas? Va? Mina egna tankar föll omedelbart på att det var någon cool form av s.k "anger management"-terapi där man fick lära sig att kontrollera sin ilska genom att plöja igenom svåra och buggiga gamla åttabitarsspel in absurdum. Tyvärr är verkligheten inte lika gamervänlig som mina tankar.

NES står i det här fallet för "NäringsEnergisk Systemterapi" som tydligen är "en radikal och ny biodynamisk metod för att utvärdera och främja ett holistiskt välmående vitalitet och god hälsa!". Inte alls lika tufft.

Tack till Christoffer Cederholm för bilden.

/J

Kommentarer
Postat av: Kenny

Haha!

Jag kör förbi denna skylt varje dag på väg till jobb och exakt dom tankar du skrivit har jag också fått ;) Förbannat bra!

Jag till och med började fundera på att starta ett ÄKTA NES-terapi hem med alla spel jag har hemma!



Riktigt bra blogg!

Keep up the good work!

2011-03-14 @ 19:28:21
URL: http://www.adventuresofmotharius.com
Postat av: Joakim

Tjena Kenny!



Eftersom tankegångarna direkt härleds till svåra NES-spel bör man ju helt seriöst faktiskt överväga att i samarbete med någon opålitlig terapeut dra igång en rörelse. Jag luktar profit! :)



Tack för uppskattandet.



Mvh

2011-03-14 @ 19:36:37
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: Stan

någon borde ju starta ett nesterapi-center. värsta affärsidén du har där, joakim. ^^

2011-03-15 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails