E3

E3 drar igång nästa veckan kan ingen som har något spelintresse ha missat. Jag kommer givetvis att rapportera live ifrån dom 3 stora presskonferenserna som jag gjorde förra året. Är inte på plats utan tittar på live-sändningar som dom flesta. Men vad kan vi förvänta oss av E3? Jo en jävla massa hoppas jag på. Och det jag tar upp här framöver är vad jag förväntar mig och vill se. Hoppas givetvis att alla mina önskningar går in, men det får vi som sagt se nästa vecka.


Nintendo

Nintendo har sin presskonferens den 7 Juni. Vi alla längtar ju dit för att se vad deras Cafe som det kallas är för något. Vad för spännande galenskap hittar dom på denna gång? Kommer man styra med touch screen? Som även den ska göra så att man känner typ vad man går på i spelet? Det finns en drös frågor till om den kommande maskinen och jag förväntar mig få svar på det mesta om en vecka.

Nintendo brukar ha en dålig tendens att visa upp massa försäljningssiffror. Det drar ner tempot på presskonferensen vilket jag hoppas på att dom tagit bort detta skryt, för det är vad det är.

Vad kan vi förvänta oss i spelväg? Ja vi vet att dom kommer pusha Zelda: Skyward Sword en hel del, med deras nya maskin runt hörnet känns det som att dom kanske kör något liknande som dom gjorde med Twilight Princess till GC som också kom till Wii. Övrigt till Wii är nog bara ett datum av The Last Story som kan göra en glad.

Till 3DS kommer vi nog få se Super Mario 3DS, Zelda: Ocarine of Time, Mario Kart, Kid Icarus, Starfox, Resident Evil: Mercenaries. Får vi något datum på MGS 3DS: Snake eater?

Vad jag vill se av Nintendo detta år är förutom det nämnda även vad som hände med Pikmin 3 som det ryktades om ett tag. En serie som legat nere ett tag nu är F-Zero som senaste gjordes till GC av Sega, jag vill ha mer futurisk racing, ge mig det nu. Det var även ett tag sen denna drömfabrik hittade på ett nytt spel och en ny huvudkaraktär. Dom har återupplivat snart varenda gammal ikon som funnits. Jag vill ha ett nytt genialiskt spel  av Mr. Miyamoto.


Microsoft

Här känns det som det blir mycket Kinect och ännu mer Kinect. Det har sålt bra men inte levererat någonting i spelväg som är av värde riktigt. Ännu är det mest en gimmick grej för oss gamers. Vart är hardcore spel som var utlovade?

Vi vet att dom kommer pusha Forza Motorsport 4 och Gears of War 3 ganska hårt. Men det känns tunnt i övrigt för Xbox 360 i spelutbud. Det stora i överaskning kan nog vara Halo: Combat Evolved blir i HD som många förväntar sig.

Jag undrar vad dom har i sin rockarm. Dom brukar kunna ha något spännande. Jag vet inte riktigt vart jag har det här företaget. Kommer det bara bli kinect just nu? Vart är dom exklusiva spelen nu? Kommer vi få se eller veta något om deras nya maskin som det börjat rykta sig om en del? Tiden får utvisa.


Sony

Efter den senaste skandalerna med PSN så känns det som att nu har Sony sin chans att reparera ett sargat förtroende hos många utav sina användare. Såg ut i början av året som ett bra år men än så länge är det skandaler man kommer ihåg bara.

Men det kommer ju även en del spel. En hel del som kan bli riktiga storsäljare. Vi nämner lite fort Uncharted 3, The Last Guardian (om vi får se det), Resistance 3, HD remix av ICO och Shadow of Colossus, FFXIII-Versus, Twisted Metal.

Vi kommer få se NGP som den kallas och en del spel till den. Är inte pep på mer bärbara-maskiner. Har inte tid att spela på dom och har inte lång resväg till jobbet så det blir ofta att dom samlar damm.

Har inga direkt förväntningar på Sony detta år. Dom gjorde en riktig dålig press-träff förra året så det kan nog bara bli bättre nu.


Övrigt

Spel vi kommer få se som jag väntar på är:

Batman: Arkham City
Bioshock: Infinite
Metal Gear Solid: Rising
Silent Hill: Downpour (hoppas på en nytädning)
Call of Duty: Modern Warfare 3
Star Wars: The Old Republic
Battlefield 3
Mass Effect 3
Dark Souls

Vad jag önskar mig att få se:

F-Zero
Pikmin 3
Resident Evil 6
Final Fantasy VII HD remake
Grand Theft Auto V
Borderland 2
Street Fighter x Tekken
Half-life

Jag har nog glömt en del heta spel men det här är vad jag kom på just nu. Blizzard brukar undvika E3 så Diablo 3 info får vi nog senare. Man behöver mer tid och pengar för många spel har för bra kvalité just nu.


/Mr Smuts

Kommentarer
Postat av: Joakim

Ett nytt F-Zero hade varit så mycket genuin spelglädje att det nästan gör lite ont i själen bara jag tänker på det. :)

2011-06-03 @ 00:30:09
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: ps3 handkontroll

Hehe, ja F-Zero var grymt. Man blir varm i själen bara av tanken.

2011-06-05 @ 19:10:29
URL: http://www.spellagret.se
Postat av: Emil

Önska och hoppas kan vi. Tror snart bara att det bara är en tidsfråga innan det spelet dyker upp. Nu när deras nya maskin är på g

2011-06-06 @ 11:11:20
URL: http://spelbroderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails