Spelindustrin förväntas omsätta $74 miljarder i år



Att spelindustrin på global nivå är på stark frammarsch är ingenting som förvånar den som är det minsta insatt. Förra året spenderades $67 miljarder på tv-spelsprodukter, vilket betyder att det för i år spås en ökning på 10.4% till cirka $74 miljarder varav $44.7 miljarder på mjukvara och $17.8 miljarder på hårdvara.

Den största ökningen antas framöver komma på mobil- och onlinesidan. Med tanke på att var och varannan käft har en smartphone full med skräp-appar gör det till ett rimligt antagande i mina ögon.

/Joakim

Via: Networkworld

 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 00:09:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails