Jag träffade en Legend (of Zelda)

Alldeles nyligen besökte jag en stor, tysk elektronikkedja (ingen gratisreklam till tysken) och i sedvanlig ordning sökte jag mig givetvis bort mot spelhyllorna. Där stod en legend, fastkedjad till något som såg tungt ut. Kunde alltså inte sno statyn av Link. Först tänkte jag klä av mig kläderna på överkroppen, behålla mössan på och knäböja framför denna ståtliga herre. Men min sambo vägrade att ta kort av spektaklet då en väktare höll sig i närheten av oss (ja, jag är en misstänksam typ när jag strövar runt med mina crazy eyes och undrar vad man kan göra för att sabotera för utsugarväldet).

Själv har jag ingenting emot att leka allmän galning och skulle det bli våldsamt så har jag alltid min älskade tårgas i nyckelknippan. Så det fick bli den här bilden istället:

När Swedish Wargoat är i närheten finns inga heliga delar

Det fanns även en ful Tekken-staty (tror det var samma som såldes på Gamex 2010), men en flashig spelserie som riktar sig till småbarn med ADHD som gillar att trycka på knappar utan någon som helst tanke bakom sitt agerande vill inte jag, som strategisk fighter, beblanda mig med.

Link var förövrigt mycket tystlåten och inte alls så tillmötesgående som jag hade hoppats på. Han var mer som en staty. Taskigt att uppföra sig så mot sina hardcore-fans kan man tycka, men han hade nog haft en tung dag och jag är av den förstående typen.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Stan

lulz. taskig sambo!

2011-02-03 @ 09:49:07
Postat av: Terror

@ Stan; Jag är faktiskt världens bästa sambo ;)

2011-02-03 @ 10:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails