Vapen till Xbox Live-avatarerna snart förbjudna

Från och med den 1:a januari 2012 kommer det att vara omöjligt att köpa vapen att pimpa sin Xbox Live-avatar med, då Microsoft infört en ny policy vars syfte till största del går ut på att hålla Xbox Live så pass familje- och barnvänligt det bara går. Om man redan äger en Gears of War-Lancer eller Hammerburst så kommer man, lyckligtvis, att få lov att behålla dessa, men efter det nya året kommer det inte gå att anförskaffa sig nyss nämnda vapen till sin avatar.





Personligen skulle jag aldrig få för mig att betala riktiga pengar för att pimpa min avatar på något sätt. Att lägga riktiga pengar på virtuella tillbehör som enbart fyller ett estetiskt syfte är för mig essensen av poänglöshet, men när ett förbud är i antågande känner jag mig nästintill nödgad att anförskaffa mig ett vapen till min avatar - bara för att räcka ett finger åt folket som bestämmer. Det handlar inte på något sätt om att vara empatihandikappad. Jag är av åsikten att man skall sköta sig själv, skita i andra, så länge man själv mår bra och andra i sin omgivning mår bra alternativt inte tar skada av nyss nämnda beslut.

För mig handlar det om att bekämpa moralism, det som är essensen av den vidriga politiska korrektheten som sedan lång tid tillbaka förgiftar västvärldens tankesätt. Normer är subjektiva, och moralism är liktydigt med total oförmåga till tankemässiga perspektiv.

Man ska aldrig glömma att t.ex homosexualitet var klassificerat som en pervers sjukdom ända fram till 1976 och att hatet mot dessa individer utövades långt in på åttiotalet... och det i moralismens namn.

En död moralkärring är en bra moralkärring!


/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails