Swedish Wargoat goes Norwegian

 

Sommaren har varit allmänt lågaktiv för undertecknads del, med fåtalet sporadiska inläggsbombardemang några dagar där och några dagar här. Anledningarna till detta är två. Nummer två är sommar och sol. Mitt svenska sinne blir nästintill maniskt och törsten likaså. Längtan efter äventyr och nya bekantskaper visar sitt temporära anlete innan den sedvanliga nio månader långa mörkerdepressionen åter tar ett handfast grepp om mitt inre. Rastlösheten blir total och viljan till att engagera sig i aktiviteter som inte är solrelaterade blir svag.

Det var anledning två.





I första hand beror det dock på att jag varit engagerad i det verkliga livet som inte berör frihetsaktiviteter. Jag och min sambo har hyrt ut vår bostadsrätt i andra hand, vi har sagt upp oss från våra arbetsplatser, och tagit vårat pick och pack och flyttat till Moss, Norge - för att bo och arbeta under en period. Målet är att grinda guld. Maximal profit står på schemat och det med syftet att kunna äventyra på ett hårdare sätt i framtiden. Variation behövs och själv har jag aldrig varit en rotfast människa. Jag har mitt ursprung, jag har mina bekantskaper, men en sant fast bostadsplats lär jag inte skaffa mig än på några år. För mig blir det mesta slentrian inom loppet av ett par månader. Ett faktum som lägger än mer tyngd på mina axlar när jag kontemplerar och reflekterar över mitt livs innebörd och syfte. Behovet av framsteg finns och när sådana uteblir är det läge att ta sig en funderare och därefter rösta med fötterna. Vilket vi alltså nu har gjort. Så, i framtiden när jag spelar online kommer det att finnas en norsk nationsflagga bredvid mitt "Swedish Wargoat"-nick. En härlig motsägelse som får mig att le.

Förra helgen åkte första lasset till den nya lägenheten, belägen i en riktig pundarkåk, upp och på lördag blir det permanent. Eller ja, fram tills det att jag har tröttnat på norska Moss och återigen röstar med fötterna.

Norge är måhända rent kulturellt och språkligt mycket nära Moder Svea, men man ska inte låta sig luras. Ett annat land är det, utan tvekan. Ett land där dieten består av fryspizzor och mackor. Skidåkning är nationalsport, ölen svindyr, språket lustigt och nästan allt är stängt på söndagar. I hyresrätter sliter man dessutom ut allt av värde innan man flyttar, så om du får för dig att hyra en lägenhet i Norge är det således en bra idé att lösa problemet med vitvaror redan innan inflytt. Annars står man där utan kyl/frys/spis. Som vi gör. :)

Efter en sommar utan bredband är det snart dags att återigen bli höghastighetsnörd med förmåga att aktivt pissa ur mig videomaterial - vilket är min framtida plan för Spelbrödernas utveckling - samt att återigen kunna lira SSFIV: AE online. Jag ser fram emot att skaffa mig norska fightbuddies. Oslo har tydligen ett schysst och hyfsat skillat gäng.

Playing to Win!

/Joakim

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails