EA viker sig för den retarderade och sinnessvaga pöbeln!


Aldrig, aldrig, aldrig trodde jag att EA skulle vika sig för en sådan skitsak som lite gnälliga protester. Det jag pratar om är Medal of Honor och möjligheten att i multiplayerdelen av spelet spela som talibaner. Jag har tidigare skrivit om att Storbritanniens försvarsminister Liam Fox velat förbjuda spelet för att man kunnat skjuta brittiska trupper i spelet.

Jag citerar en del av mitt inlägg från 23:e augusti:

"Ser inte Liam Fox det absurda i hans egna uttalande? Uppenbarligen är det helt okej att slakta talibaner, terrorister, muslimer, nazister, kommunister, poliser, civila, barn, zombies, tyskar, fransmän, vikingar, jänkare, spöken, utomjordiska existenser, Dracula, dvärgar, kineser och andra återkommande fiender i dator- och tv-spel men inte brittiska trupper? Du kan ju fan dra rakt åt helvete, Liam Fox!

Människor som människor. Skärpning!
"

EA har alltså vikit sig, även om det enbart handlar om semantik. Man har alltså ersatt ordet "talibaner" med "motståndstyrka". 1984. Dubbeltänk. Höjden av vansinne är så enormt att jag inte finner ord! Alltså, ett spel som baserar sig på verkligheten... får inte baseras på verkligheten.

Jag blir mållös av det här jävla sittkisseriet! FYFAN!

/Joakim


Via: Aftonblaskan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad handlar bloggen om? I dont really get it!:P

2010-10-02 @ 23:31:11
URL: http://claudiaorellana.blogg.se/
Postat av: Joakim

TV-spel. :D

2010-10-02 @ 23:41:28
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Joakim

Att du inte fattar är däremot inget konstigt. Det här är en blogg av hardcore gamers för hardcore gamers. :)



Må väl!

2010-10-02 @ 23:41:58
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: stephanie

ahah asball blogg asså:)

gå in och checka min blogg också ;)) jag vet att du vill :D

2010-10-03 @ 00:21:18
URL: http://stephanieverdin.bloggplatsen.se
Postat av: Joakim

Vågar jag verkligen det?

2010-10-03 @ 00:22:47
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: w/e

Förstår hur du tänker det där med de brittiska trupperna, men att du klagar på att man kan döda/spela som talibaner är inget fel, för tydligen så dömer du dom som talibaner för kläderna osv eller så har någon random källa sagt det.

Och om du inte förstår det så blir det konstigt om dom inte skulle använda olika länder och religioner i spel, att typ hitta på land osv skulle göra det till någon typ av fiction eller nåt

2010-10-03 @ 00:23:30
Postat av: Joakim

w/e: Eh.. ursäkta mig? Dömer jag dom som talibaner när det är SPELUTVECKLARNA själva som gjort ett spel baserat på ETT VERKLIGT KRIG säger att det är talibaner man slåss mot.



Du har inte läst inlägget. Du har missförstått vartenda jävla ord. Gör om, gör rätt.



Det jag vänder mig emot är just det faktum att man censurerar bort verkligheten från spel.

2010-10-03 @ 00:26:50
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Random

Var inne i betan, skitkul spel.



Titta på vartenda annat jävla skjutspel, börja whina.

2010-10-03 @ 00:57:51
Postat av: Stan

Håller med dig, Joakim. Tragikomik om något som spår om en vidrig samhällsutveckling.

2010-10-03 @ 10:15:24
Postat av: Joakim

@Random : Menar det. I spel slaktar man allt, och i ett spel som baserar sig på verkligheten bör även verkligheten finnas med. Folk tycker uppenbarligen att krig i tv-spelsformat är upprörande - men det är helt okej med krig i verkligheten.



Mänskligheten är en vidrig art.

2010-10-03 @ 12:16:09
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Joakim

@Stan: Mjo, menar det.

2010-10-03 @ 12:16:32
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: w/e

Japp, jag missförstod.

Men om jag nu har fattat rätt så tycker du det är fel att dom kallar det för motståndsstyrka?

Tycker inte alls det är något fel med det. Meningen med spelet är att folk ska ha kul när dom spelar det, inte hur exakt det är med samhället och händelser.

Om de skulle göra ett spel som handlar om andra världskriget skulle jag inte bry mig om dom drastiskt ändrade på vad som egentligen hände i bunkern under tyskland just den dagen osv

2010-10-03 @ 21:13:36
Postat av: Joakim

Tja! Trevligt med återkoppling! :)



Om spelutvecklarna gör ett spel med mål att spelet ska vara så realistiskt som möjligt så ska det just skildra verkligheten. Den här incidenten är bara pinsam, både för att EA viker sig för en censureringspöbel och att.. jag menar, vafan.. Det är ju talibaner! Vad är problemet? Vi läser om talibaner som dödar amerikanska/brittiska-styrkor i våra tidningar, ser på nyheterna om dödade brittiska/amerikanska-styrkor av talibanerna, vi kan läsa böcker och diverse andra krigsskildringar där talibaner dödar amerikaner/britter och sen ska vi inte ens nämna alla krigsfilmer som existerar.



Mitt problem är:



1. Censur (skitsamma i vilken form den artar sig, ty all form av censur leder i slutändan bara till ytterligare censur och tillslut så bor man i en 1984-stat. Läs gärna 1984 av George Orwell om du inte gjort det, så kommer du garanterat förstå min poäng - det räcker egentligen med att du läser lite på wikipedia om boken)



2. Om det är okej i alla andra former av kulturella yttringar som böcker/filmer osv, varför då inte i tv-spel?



Med vänlig hälsning

2010-10-03 @ 21:24:54
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Niklasson

Jag tror att Liam Fox spelar Postal 2 hela dagarna om jag ska vara ärlig..

2010-10-05 @ 12:07:09
Postat av: Joakim

Morsning Niklasson! Du, det hade faktiskt inte förvånat mig det minsta om så var fallet. Om inte annat så är ju svinet delaktig i mass-slakt av andra människor via sin krigsföring...

2010-10-05 @ 17:33:27
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails