Releaser V.19

Alan Wake
Xbox 360 - 14 Maj
Spelet finns att köpa på CD WOW! för 469kr

 

Emil: Allas Xbox 360 våta dröm har kommit. Nu är det dags för spelrelease för Alan Wake. Spelet som tagit tid att färdigställa men ser lovande ut. Berättartekniken i det här spelet gillar jag stark, det med att Alan Wake berättar vad som sker medans man spelar det. Får ett skönt djup tycker jag. Annars är jag bara orolig över att kontrollen kanske inte är 100% men jag hoppas att den är bättre an vad som vissas i alla speldemos. Om man vill se hela spelet så finns det här på youtube där man lagt upp 40st 10 min klipp.

 

Joakim: Alan fucking Wake! Åh vad vi har väntat och väntat och väntat. Evighetsprojektet som aldrig verkade bli färdigt är nu här. Författaren Alan Wake har inte skrivit något kreativt på två års tid..  och  att skapa ett spel kring ett hjärnsläpp är alltid awesome. Alan Wake!

 

 


 

 

Lost Planet 2

Xbox 360, PS3 - 11 Maj

Spelet finns att köpa på CD WOW! för 369kr

 

Emil: Har inte spelat ettan så jag känner ingen större hype för det här spelet. Men stora bossar gillar jag. Det enda som jag saknar är ett co-op 4 spelare i split screen så hade det nästan varit perfekt. Det måste komma mer soffspel som man kan spela med polarna på fyllan.

 

Joakim: Man känner sig alltid sådär härligt nördigt manlig när man ger sig på en överstor boss... den här skiten hade jag inte kunnat bry mig mindre om dock. I samma sekund jag hörde att fjantarna från Gears of War gästpelade i spelet så somnade jag som en ren försvarsmekanism. Fast nu ska jag inte vara sån... Capcom står bakom spelet och Capcom är alltid Capcom.

 

 


 

 

Skate 3

Xbox 360, PS3 - 12 Maj

Spelet finns att köpa på CD WOW! för 449kr

 

Emil: Jag har aldrig varit någon skatare i tv-spelens värld. Men det här ser rätt intressant ut. Har haft skate 2 ett tag men har inte hunnit spelat det än. Kommer nog införskaffa detta när det blir lite rea på det.

 

Joakim: Skate är en riktigt bra spelserie, så du kommer inte att ångra dig Emil. Slår allt som har med Tony Hawk att göra med hästlängder. Testade bara ettan som hastigast hos en vän, och sög självfallet ultrahårt. Tvåan spenderade jag en vecka med, och ja.. det är ett kul tidsfördriv helt enkelt. Trean är mer av samma sak, men i sedvanlig ordning egentligen inte värt fullpris.

 


 

 

3D Dot Game Heroes

PS3 - 14 Maj

Spelet finns att köpa på CD WOW! för 359kr

 

Emil: 2D spelet som blev 3D. Vet inte hur jag annars skulle nämna detta spel. Spelet påminner mycket av den gamla skolans Zelda. Jag gillar iden och jag gillar hur det ser ut. Kommer bli ett mycket intressant spelande för att se hur dom lagt upp spelet.

Se mer trailers här #1 och #2

 

Joakim: Jag är en ultranostalgisk retronörd, och ni som följer bloggen lär knappast ha missat min fascination för det här spelet. Det har överlag fått helt okej kritik, och är ju egentligen en ren Zelda-rippoff.. Men fan! Titta på trailern! Kolla grafiken! Estetiken är ju sådär härligt underbar. Jag är kär. Det här spelet kan faktiskt få mig att köpa en Playstation 3. :)


Kommentarer
Postat av: Mattias / Onlajn.se

Alan Wake är jag pepp på, skaffade en 360 för ett par år sedan för spelets skull men sålde den eftersom det aldrig släpptes. Nu kanske man skulle skaffa en ny.



Lost Planet 2 har jag recenserat här http://wp.me/pRupL-u6 och det var ingen jättehöjdare, en besvikelse rentav.

2010-05-09 @ 21:18:53
URL: http://www.onlajn.se
Postat av: Aeneas

Mitt upp i mina gråtattacker över att Alan Wake inte släpps till PS3, kommer det utsökta 3D Dot Game Heroes och muntrar upp en! Är sjukt hypad!

2010-05-10 @ 01:35:26
URL: http://kraid.se
Postat av: Mattias / Onlajn.se

Ja! 3d dot game är ju ett måste! liksom Red Dead Redemption. Bra skit!

2010-05-10 @ 11:46:40
URL: http://www.onlajn.se
Postat av: Love

Det sista får mig faktiskt mer att vilja spela Zelda 1 igen än att spela det där. Tycker dessutom att det är fult.

2010-05-10 @ 15:46:51
Postat av: Joakim

Du ska alltid vara så jävla negativ, Love. :)

2010-05-10 @ 19:00:15
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Love

Det är bara för att jag är sämst på street fighter :(

2010-05-10 @ 20:16:05
Postat av: Joakim

Misstänkte att det var någon inre frustration som ventilerades... ;) Går det inget bra för dig? Hehe. Öva öva öva!

2010-05-10 @ 20:43:27
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails