Barack Obama ogillar tv-spel och fritt informationsflöde

Världens största nickedocka, mer känd som president över den fallande supermakten i väst, Barack Obama, verkar inte gilla tv-spel särskilt mycket. Eller ett fritt informationsflöde, för den saken skull. I söndags höll han ett tal på Hampton University i Virgina där han uttalade sig på följande sätt:

"You’re coming of age in a 24/7 media environment that bombards us with all kinds of content and exposes us to all kinds of arguments, some of which don’t rank all that high on the truth meter," said President Obama. "With iPods and iPads, Xboxes and PlayStations, information becomes a distraction, a diversion, a form of entertainment, rather than a tool of empowerment."

"All of this is not only putting new pressures on you; it is putting new pressures on our country and on our democracy,
"



Hehe

Jaha du, Kung Hussein *host, host*... ursäkta, President Obama menade jag givetvis.... Är information dåligt för att det finns FÖR mycket av det? Eller är problemet att det finns för mycket FRI information? Jag tippar på det sistnämnda, då jag kan föreställa mig att hela världens förenade politikerkår ansåg det vara bättre på den gamla goda tiden, då politikerna och andra makthavare gick hand i hand med journalistkåren och själva fick tvångsmata ner "sanning" i våra halsar.

Något jag har lite svårt att första är varför Obama jämnställer data (med tanke på konsollerna han nämner) med information? Ettor och nollor är inte detsamma som information. Det där kan klassificieras som ett tidsfördriv, ungefär som dumburken jag antar du föredrar att folk ska välja framför tv-spel och internet.

Här tänker jag avsluta med visdomsord från en vis man som dog på tok för ung. Han ska dock vara glad över att han inte lever längre, för fyihelvete vad förbannad han hade varit över hur världen ser ut idag:

"Go back to bed, America. Your government has figured out how it all transpired. Go back to bed, America. Your government is in control again. Here. Here's American Gladiators. Watch this, shut up. Go back to bed, America. Here is American Gladiators. Here is 56 channels of it! Watch these pictuiary retards bang their fucking skulls together and congratulate you on living in the land of freedom. Here you go, America! You are free to do as we tell you! You are free to do what we tell you!" - Bill Hicks

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Stew

BILL HICKS! Vilken man. :)

2010-05-12 @ 09:39:44
Postat av: Kristoffer

Bill Hicks är den bästa komikern någonsin. Finns massor av klipp med honom på YouTube för den som är intresserad.

2010-05-12 @ 13:48:57
URL: http://budgetresande.se
Postat av: Joakim

@ Kristoffer



Minst sagt! Min kärlek till Bill Hicks är oändlig. Bästa nu levande ståuppare anser jag vara Doug Stanhope. Med tanke på hans avsky för mänskligheten och enorma alkoholproblem så lär han inte leva så länge till. Men rolig som fan är han. :)

2010-05-12 @ 17:24:21
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails