Releaser V.11

God of War III
PS3 - 17 Mars

 

Emil: Nu är det dags för det mest efterlängtade Playstation 3 exklusiva spel. Spelet som kommer sätta ny standard på det våldsamma och på det visuella planet. Hade varit ett dag 1 köp för mig om jag själv bara hade ägt en PS3. Det här är ett spel som alla Xbox-ägare kan drömma om lika mycket som PS3-ägare kan drömma om Mass effect 2. Jag får hålla ut lite och låna av en kompis eller vänta ett tag innan jag kommer över det här spelet och får råd att köpa det själv. Det här är ett måste för alla spelälskare. Finns recension på Gamespot om ni vill se den.

 

Joakim: Ultravåld, ja tack. Blood and Gore!

 

 



Fragile Dreams - Farwell Ruins fo the Moon

Wii - 19 Mars

 

 

Emil: Har inte hört talas om det här spelet men när jag såg trailern fick jag en hel del Eternal Sonata vibbar och mycket riktigt så är det samma utvecklare. Tri-Crescendo har gjort detta visuellt trevliga men jag har ingen aning vad det handlar om. Ska bli mycket intressant att testa det här spelet.

 

Joakim: Det här är jättesexigt. Det är nog japanskan som gör det. :)

 

 


 

 

Command & Conquer 4

PC - 18 Mars

 

 

Emil: Den gamla trogna serien C&C kommer tillbaka. Det här ska vara den sista delen av den här tiberium skiten som dom har kört med. Verkar vara mer av samma typ av strategispel som vi fått förut och det här känns som alla andra strategispel gör detta år, en försmak för alla som väntar på Starcraft.

 

Joakim: RTS är alltid kul, men det här spelet känns ljummet om man jämför med StarCraft II. Men att mangla sönder sina motståndare med massiva fetingvapen är ett vettigt tidsfördriv, oavsett vad man går och väntar på.

 

 


 

 

Metro 2033 - The Last Refuge

Xbox 360, PC - 19 Mars

 

 

Emil: Jag gillar öde och postapocalyptiska spel. Här är ett som utspeler sig i rysslands tunnelbanesystem. Känns mycket intressant. Men det här spelet lider utav att det släpps nu när det är så mycket andra stortitlar som släpps. Det här spelet får helt enkelt vänta pga tidsbrist.

 

Joakim: Det här är ett spel som handlar om att överleva med limiterade resurser. Spelet baseras uppenbarligen på en bok, som ska vara rätt bra. Miljön och upplägget gör det till ett intressant spel, om inte annat.

 

 


 

 

BlazBlue - Calamity Trigger

Xbox 360, PS3 - 19 Mars

 

 

Emil: Jag överlämnar kommentarer om det här till mister master. Han har nog något att säga iaf.

 

Joakim: Apsnygg 2D-fighter som är en spirituell uppföljare till Guilty Gear-serien. Värt en titt för alla som är intresserade av den subgenren. Det enda jag kan anmärka på utan att ha testat spelet är att det endast innehåller 12 karaktärer, vilket känns i lite väl fattigaste laget. Men, det här spelet har fått ett varmt mottagande, så tveka inte. Elektroniskt 2d-våld gör dig till en Zen-gud av oanade proportioner när fingrarna spottar ur sig svintighta combos, gång på gång på gång. FIGHT!

 

 


 

 

Dragons Age - Origins - Awakening

Xbox 360, PC - 18 Mars

 

 

Emil: Om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag inte om det här spelet när det kom. Såg och kändes lovande och fick mycket beröm men efter att ha spelat det så är jag besviken. Tyckte storyn var tråkig och rörig och en stund in i spelet hade jag helt enkelt glömt bort vilka dom "onda" var. Men men här är expansionen till spelet och vet inte exakt vad mer man får men om man gillade orginalet så är det här ett måste iaf.

 

Joakim: Inte testat Dragon Age - Origins ännu, så har ingenting att säga förutom att ovanstående bör ta med sig det när han är och hälsar på så jag får möjlighet att lira skiten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails