Aftonblaskan gör det igen....

Aftonblaskan som säljer sin journalistiska integritet dag ut och dag in, år efter år, skrev häromdagen om det nya South Park-avsnittet där Elin Woods klubbar ner Tiger Woods. Överlag ett halvkasst South Park-avsnitt med ett par roliga inslag, men tillbaka till Aftonbladets artikel:

Rubrik:

"HÄR KLUBBAR ELIN NER TIGER" - rubrikssättning för oseriösa medier handlar enbart om att dra läsare, vilket Aftonbladet klart och tydligt gör här i sedvanlig ordning.

Underrubrik:

"Elin: Skulle aldrig ha gift mig med dig! Tiger: Du överreagerar, din dumma svenska kossa".

Därefter en kort genomgång om vad som händer mellan Elin och Tiger i programmet. Det Aftonbladet glömmer att nämna är att i serien så spelar Stan och Kyle spelet "Tiger Woods PGA Tour Golf", där man i stället för att utöva en simulerad variant av den tråkiga sporten golf, så styr man antingen Elin och i beat'em up-liknande stil spöar på Tiger med en golfklubba alternativt spelar man Tiger som försöker försvara sig från sin arga svenska fru. Helt klart ett spel jag skulle vilja se i verkligheten.



Men, varför nämns inte spelet i Aftonbladets artikel? Helt klart en skitsak, men är för mig ett tydligt bevis på deras ignorans och eviga horande efter profit. Dessutom blir jag förbannad varje gång jag ser deras logga, så jag måste hitta något att avsky varje gång jag är där. Som tur är finns det gott om skit...

/Joakim
Edit 16:16: La till videoklippet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails