Ryan Moore sitter på en hög häst

Ryan Moore är en kille som har titeln "product marketing manager" eller som jag skulle vilja säga:  produktmarknadsföringschef. Ja just det han jobbar på Microsoft också.




Han har i en interjuv på
computerandvideogames.com fått en fråga som löd

"We were quite surprised to see so much Kinect at the MS E3 conference. Are you confident hardcore gamers will adopt it"

När jag läste frågan så var min första tanke att nej det kommer dom inte. En hardcore gamer köper inte plojprylar om det inte finns underlag till bra spel. Och just bra spel till Kinect har vi inte fått se ännu. Vi har fått se spel som skall konkurrera med samma typ av spel som vi redan fått se till Wii. Roar i 30 min och sen samlar damm i 30 år om man inte orkar sälja av skiten.

Och givetvis blev ju svaret det väntade.

"
Yeah. I think we know that hardcore gamers will be the first to go out and buy it, as they are with any product. So we know we have to have a wide range of experiences, from things like the animals game you saw today to... to... games that are more geared towards the core. So I would expect a wide range of products to be released this holiday."

Om det var riktat mot hardcorespelare som skall köpa produkten så borde han ha kunnat nämnt iallafall ett spel som gör att harcorespelare kommer köpa produkten.

För mig är det ett stort NEJ!!!


/Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails