Det kom ett mail från Gameloft....

För ett par dagar sedan publicerade jag ett inlägg om Gameloft och deras policy angående multipla nerladdningar av ett redan köpt Androidspel. Kontentan var: 1 köp, 1 nedladdning. Om telefonen skulle gå sönder, eller om man bytt upp sig, så var det bara att köpa ett nytt exemplar av spelet om man ville ha det till sin nya telefon. Helt värdelöst, med andra ord.

Jag kom nyligen hem från jobbet och tog mig en titt i inkorgen till bloggens e-mail och där fann jag ett mail från Gameloft:

Hej,


Gameloft har lyssnat på sina användare och ändrar nu sina villkor för om man vill ominstallera sina Androidspel. Den nya policyn beskrivs på engelska nedan.


“In order to avoid piracy of our Android HD+ games, a strict anti piracy measure has been implemented in the games.


A couple handset/Msisdn can only download and install a game once.


It means that if for any reason, the user erases the game, he will have to pay for it again.


This rule is currently being changed to allow unlimited downloads of the games (for 3 years actually).

The new games released will all have this new DRM policy.


The games already released will be updated one by one in the future.”


Med vänliga hälsningar,


Simon Johansson


Spelbrödernas kommentar: Bra! Ni sviniga utsugare ska fan inte tro att ni kommer undan med vad som helst. Men! Räcker tre år? Svar: Nej. Har jag betalat för spelet ska jag äga det för all evig framtid, och dessutom ha tillgång till spelet i fråga för all evig framtid. Digital nedladdning visar sig vara sämre och sämre skit för var dag som går.

 

/Joakim

 

Relaterat till: Gamelofts Android Store-policy borde uppmana till bojkott


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt jävla rätt. Ett köp är ett köp, då ska man fan få ha sitt spel tills man avlider

2010-06-04 @ 17:07:43
Postat av: Joakim

Jag har mailat tillbaka och frågat efter en motivering på tidsbegränsningen på 3 år. Lär ju inte svara, men ändå...

2010-06-04 @ 17:36:50
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails