Finalmatcher och intervju med GonZa efter turneringssegern

TV-spelsföreningen Terebi Ge-mu här i stan ordnade lokal turnering för två dagar sedan. Då jag och Slaymon var allmänt opepp efter en hård helg så agerade vi glada påhejjare på våra SF-buddies GonZa och frittblas. Jag filmade och härjade lite i sedvanlig ordning. Det verkade vara ett trevligt gäng som huserade i den föreningen, så eventuella samarbeten mellan Skånska Street Fighter Sällskapet och Terebubibubui lär vara bound to happen.

Finalmatcherna:

 

 


 

Intervjun

 

 

/Managern

 

Edit: Uppenbarligen är det systerföreningen "TG Fight Club" som stod för själva eventet. Trodde inte dessa två ting var åtskilda. Tack för infon Hex.


Kommentarer
Postat av: Hexelf

För klarhet: Föreningen som äger lokalen heter Terebi Ge-Mu, men det var systerföreningen TG Fight Club som höll i turneringen och det var Kristiandstadspelaren Rotbah som mötte GonZa i finalen med Abel.



F.ö.

Kul att du ville komma GonZa och hoppas du vill vara med på fler event!

2010-07-19 @ 21:20:44
URL: http://www.youtube.com/user/HexElf
Postat av: Joakim

Tack för infon! Managern är tyvärr lika jävla lost som The Gonzmeister. :D

2010-07-19 @ 21:24:11
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Hexelf

Det är lugnt, vi kommer fixa fler events och hela gänget är välkomna. Vi jobbar för fullt på att fixa fram priser till nästa tävling ^_^

2010-07-19 @ 22:37:59
URL: http://www.youtube.com/user/HexElf
Postat av: The GonZ

fett! jag kommer lätt om ni fixar fram priser till nästa gång?



ha det fett Hexelf och tack för en god match.

2010-07-20 @ 01:01:21
Postat av: Mannen

Hallå boys, måste bara flika in med lite intryck man får av att följa denna blogg historia. Gonza är väldigt skillad och en allmänt skön person, måste dock framföra lite kritik till kameramannen/managern.. Du droppar lite väl mycket "in tha hood" stuff ex mannen/fett osv osv. Det är okej men inte när det blir ett störigt moment i filmen. Hehe annars verkar ni vara sköna lirare och i wish you all the luck.



Peace out mannen ;)

2010-07-20 @ 09:55:56
Postat av: Joakim

Mannemannen! Tyvärr har det blivit så att detta uttryck etablerat sig i min primalhjärna sedan jag och en av mina närmsta vänner hållit på sådär på fyllan i en sisådär tio års tid. Med en öl i kroppen eller på bakfyllan kan det således bli lätt mycket sådant tugg. Speciellt när GonZa även är en "mannen"-användare. Inte helt ovanligt att vi bara sitter och säger "mannenmannenmannen" till varandra ord. Men, jag ska definitivt ha det i åtanke när kameran är igång. Kritik är bra skit. Nackdelen är att när kameran är igång så är jag nog rätt garanterat påverkad. På ett eller annat sätt.



Fett är däremot ett ord jag gillar och aldrig tänker sluta med. Det skulle ju vara som att lägga ner "grymt". :(



Peace out



2010-07-20 @ 12:03:45
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Joakim

Dessutom innehåller i princip nästan allt filmat skit den sortens uttryck... det blir så när internhumorn vägrar ta slut. Men som sagt, ska försöka ha det i åtanke om det är så att det stör. :)

2010-07-20 @ 12:07:17
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: ey mannen!

MANNEN!!! mannenmannenmannen

2010-07-20 @ 14:29:47
Postat av: Joakim

Kan det vara mannen, mannen?

2010-07-20 @ 22:39:08
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Rob

Ja grabbar, de e lite tunt med specialare och inte mycket Ex Gauge som används :P är de mot reglerna eller var det fr stressat för att hinna med :P? Själv är jag en SF älskare som pressat serien sen tvåan såg sin release på hyllan, men jag har själv alltid använt mig av de många specialarna som har varit att bjuda på, och nu med fyran specialare och ultra specialare så ser jag ingen anledning att inte använda dem :P (Ser dock att Ultra och Super aldrig blir fulla men endå, vanliga special moves kan bli bättre med 2 Knapptryck ist för 1 ju :P)

2010-07-21 @ 08:58:01
Postat av: Reality

Personligen så irriterar jag mig mer på hur 'spelbröderna' försöker leva igenom Gonza's fame istället. Gång på gång på gång. Vågar inte själv ställa upp och vet inte att han är ifrån Ystad men skriver de är hans manager och allmänt e-kukar sig igenom honom överallt med challenges, kommentarer etc.



Menar ni har ju redan utannonserat honom som Sveriges bästa spelare och annat bara för att få leva i skuggan. Skärpning.

2010-07-21 @ 15:14:19
Postat av: Joakim

Oj, här hade vi visst en hater! Välkommen till sällskapet "humorlösa". :)



2010-07-21 @ 17:08:09
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Joakim

Btw, påpekas bör att jag bott i Ystad i sex år eller så, och att det var där jag lärde känna THE GONZ. Varför tror du jag peppar honom så mycket?

2010-07-21 @ 17:09:57
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: william hägg

Nice blogg joakim är ine här typ varje dag as grymt mannen :D

2010-07-25 @ 01:33:44
Postat av: Anonym

Nice blogg joakim är ine här typ varje dag as grymt mannen :D

2010-07-25 @ 01:34:35
Postat av: william hägg

hej joakim det är william jag älskar eran blogg fortsätt med den. Kollar den every day :D

2010-07-25 @ 01:41:47
Postat av: Joakim

Tack som fan William! :) Välkommen till Spelbröderna, lillsvåger... Ta det lugnt med cidern!



Älskar dig.

2010-07-25 @ 14:14:58
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Emil

@ Reality - Mår du bra?

2010-07-25 @ 21:41:33
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails