Microsoft visar Game Room på CES

CES (Consumer electronics show) har börjat och Microsoft presenterar Game Room officiellt.





Frågan man ställer sig är hur populärt det här kommer bli. Med prissätningen som 400msp om man ska ha ett spel till både PC eller Xbox. 240msp om man ska ha spelet till ena formatet bara. Och 40msp om man bara vill spela en runda.

Dom har som mål att över 1000 titlar ska finnas tillgängligt men startar med 30 stycken och kommer addera mer vartefter.

Dom första spelen är
Adventure
Armor Battle
Asteroids Deluxe
Astrosmash
Battlantis
Centipede
Combat
Crystal Castles
Finalizer
Football
Jungler
Lunar Lander
Millipede
Mountain Madness: Super Pro Skiing
Outlaw
RealSports Tennis
Red Baron
Road Fighter
Scramble
Sea Battle
Shao-Lin's Road
Space Armada
Space Hawk
Star Raiders
Sub Hunt
Super Cobra
Tempest
Tutankham
Yars' Revenge


Själv har jag aldrig varit mycket för gamla arkadklassiker trots att jag är uppvuxen med dom. Men men det tillfredställer väl någon tror jag. Jag tror jag avstår till en början.

/Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails