Jakten på poängen

Jag vet inte hur det hela började. Jag vet inte ens varför. Allt jag vet är att jag behöver dom. Jag pratar givetvis om achievements och gamerscore.

 

När jag skaffade min xbox 360 i slutet på juli 2008 var det främst för att jag ville spel GTA4 och valde boxen framför PS3 pga priset. Tanken var aldrig det här behovet av att jaga achievements. Jag kan inte ens svara på när det hela började. Civilzation revolution var det första spelet som jag tog 1000 poäng i. Jag tror att det var där någonstans det började. Jakten, den plågsamma jakten på dom efterlängtande achievements.

 

 

Achievement unlocked : left the house

 

Just nu spelar jag Alone in the dark och jag vet att hade det inte varit för att få gamerscore hade jag inte köpt eller spelat det här spelet. Men jag har fått en anledning till att skrika ut svordomar rakt ut i luften i ren frustration över hur jävla idiotiska krav man måste uppfylla för att få vissa jävla achievements.

 

Achievements har gjort en hel del för mig. I början av 2000 talet så hade jag svårt att avsluta spelen jag spelade. Jag kom ofta bara halvvägs in i  spelen och sen la jag det vid sidan av i brist på intresse. Men nu under 2009 har jag klarat mer spel och upplevt mer utav dom spelen jag spelat. Jag har fått ett mervärde i spelandet pga achievements. Jag har fått en anledning till att spela spelen noggrant. Jag har fått en anledning till att skrika ut svordomar rakt ut i luften i ren frustration över hur jävla idiotiska krav man måste uppfylla för att få vissa jävla achievements.

 

När mitt intresse för achievements tog fart så insåg jag att man behövde hjälp i jakten på dom. Och på nätet hittade jag jag främst xbox360achievements som började vägleda mig igenom achievemenets och när deras information inte räckte till hittade jag achievementhunter som ett bra stöd och info källa. Efter ett tag tipsade en kompis om mygamercard där det finns en jävla massa statistik över hur man ligger till i sitt land och i världen. Själv har jag 27989 poäng och ligger jag på 831 plats i Sverige och 164207 plats i världen i achivements poäng. Och där har jag fått en anledning till att skrika ut i ren frustration över hur mycket gamerscore folk har.

/ Emil

Achievement unlocked : Oh shit, not again


Kommentarer
Postat av: Danne

Hur mycket i GS har svensken som leder?

2010-01-19 @ 08:34:30
Postat av: Emil

Tja Danne. Svensken som har mest GS kallar sig Good Old Nick och har 231640 GS enligt Mygamercard.net

2010-01-19 @ 18:13:59
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Joakim

Du har en bra bit dit, med andra ord. :)

2010-01-19 @ 18:24:54
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails