Irriterande lögn

Kom hem från jobbet och kollade min mail och fick en otrevlig överraskning. Jag hade fått ett mail ifrån Spelbutiken där jag har förbokat Mass Effect 2. Där i stog det att:

"Du har gjort en förbeställning på Mass Effect 2 Collectors Edition /X360

Distributören har meddelat oss att nytt releasedatum är 2010-02-05 00:00:00.

Detta är något som berör alla återförsäljare och ändringar av releasedatum förekommer."



Jag finner det väldigt intressant hur dom uttrycker sig i detta mail. För fakta är att spelet släpps den 28:e januari i Sverige och europa. Fakta är att Collectors edition släpps den 28:e januari i Sverige och Europa. Fakta är att ingen annan återförsäljare har fått denna information. Fakta är att EA är denna distributör av detta spel och inget annat datum är angivet på deras hemsida.

Det vore ju märkligt att dom som ger ut spelet inte ens vet när det skall släppas. Jag finner sådant här väldigt irriterande. Istället för att säga att dom inte får spelet i tid eller att pga den stora mängd förbokningar så hinner inte alla få spelen vid release. Så väljer man här att ljuga inför mig för att rädda sitt eget skinn. Tycker det är ruskigt dåligt.

/ Emil

Uppdatering: Läs här

Kommentarer
Postat av: Kalle

Fakta är att du har fel & ger spelbutiken dålig publicitet. Alla återförsäljare har fått denna informationen. FZ.se har även skrivit om denna "nyhet" så jag tycker att ni också borde göra det om ni vill vara seriösa, istället för att klanka ner på ett specifikt företag.

2010-01-22 @ 15:10:37
Postat av: Emil

Tja Kalle. När jag fick den här informationen så frågade jag leverantören och fick att det inte var framflyttat till svar av dom. Om du också hade kollat ett par inlägg högre upp så ser du att jag ber om ursäkt till Spelbutiken för detta inlägg.

2010-01-22 @ 15:20:52
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Joakim

Jag vill bara göra ett kort inlägg om att om fallet varit så att vi hade varit oseriösa så hade vi plockat bort det inlägget. Men, ibland gör man fel och då man inte göra något annat än att be om ursäkt och stå för det inträffade - alternativt skulle ju vara att försöka mörka det hela, vilket känns ohederligt och oseriöst om något.

2010-01-22 @ 15:25:49
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Kalle

Tack för förklaringen, har inte läst genom alla "inlägg/nyheter" på sidan än, förlåt för det. Ett tips kan vara att man i framtiden ändrar (om det behövs) inlägget genom att lägga till ett stycka i slutet som förklarar om det var något som inte stämde. Bara ett litet tips från en spelnyhetskrivare till två andra. :-)

2010-01-22 @ 23:22:15
Postat av: Joakim

Absolut! Vi hade bara inte reflekterat över det men la en uppdatering och en länk till ursäkten direkt efter vi hade läst din kommentar. :) Peace out.

2010-01-22 @ 23:47:11
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails