Releaser V.7

Aliens vs Predator
Xbox 360, PS3, PC - 19 Februari

 

 

Emil: AvP är en remake på orginalspelet som kom redan 1999 till PC (enligt utvecklarna själva). Jag blir alltid tveksam till nya spel när utvecklarna tittar bakåt på gamla grejer istället för att titta framåt. Nu har jag inte prövat demot som skall finnas ute, men om spelet blir som denna video ovanför så har den potential att bli ett helt okey spel. Jag giller egentligen inte såna här spel så jag avstår tills kanske spelet ligger i någon rea-back någonstans.

 

Joakim: Jag har aldrig varit något stort fan av FPS och definitivt inte till konsol. Bästa spelet i den genren än så länge för min del är Goldeneye 007 till N64, trots spel som Gears of War och så vidare. Trailern ser småmysig ut, då smutsig sci-fi estetik alltid är visuellt tilltalande för den nördiga själen i kombination med allmänt dystopiska framtidsvisioner, så det här är definitivt ett spel jag skulle kunna tänka mig att "stjäla" för att testa på PC. Annars: ett lån från en vän, på sin höjd.

 

 

 


 

 

Ace Attorney Investigation - Miles Edgeworth

NDS - 19 Februari

 

 

Emil: Den fjärde spelet i den här serien är det dags för. Jag prövade det första spelet när det kom men fastnade inte för själva idén. Man var i domstol och skulle hitta något fel på någons jävla vittnesmål och få honom fälld eller varfan det var. Mer av samma vara i det här spelet är att vänta.

 

Joakim: Precis som Emil testade jag det första spelet i serien, men blev inte speciellt imponerad av upplägget. Jag tog en sväng förbi gamefaqs.com och tänkte köra igenom spelet med en walkthrough mest för att få uppleva hela spelet, men sket i det efter ett par minuter. Spelen i sig är däremot hyfsat framgångsrika (tre uppföljare på tre år eller vad det nu är) och det finns människor därute som gillar serien. Men överlag är det precis samma sak som tidigare spel i serien. Om det är din kopp té så är det här ett givet köp, annars kan du bara skita i det.

 


 

 

Guitar Hero: Van Halen

Wii, Xbox 360, PS3 - 19 Februari

 

 

Emil: Blä säger jag. BLÄ!!! Ännu ett GH spel. Här ska det mjölkas ut så mycket det går bara. Van Halen är ändå helt okey grupp och bland dom "bättre" banden från det glada 80-talet. Så det är inte låtarna det är fel på utan själv GH. Alltså hur jävla uttjatat är inte dom här jävla GH och Rock band spelen egentligen? Dom kommer aldrig kunna överträffa det som dom gjorde med GH: Metallica och har du inte skaffat det innan det här spelet så rekommenderar jag det före. Om du inte äger alla Van Halen skivor på orginal LP (som är fet respekt) så finns det nog inte mycket att hämta här tycker jag.

 

Joakim: Man vet att det är en tämligen händelsefattig releasevecka när ett sådant här spel hamnar i våra listor över intressanta spelsläpp veckan som kommer. Själv fastnade jag aldrig för GH-serien, men det är helt klart ett underhållande förfestspel om inte annat. Den här skiten kan man däremot bara skippa. Jag somnar av tristess bara jag tänker på speltiteln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails