Det där är ju förfan ingen recension!

Jag har ett hatobjekt och det hatobjektet är Aftonbladet. Oavsett vad som händer i livet så kommer min avsky för Aftonbladets spelrapportering alltid bestå. Den avskyn är huggen i granit. Jag har tidigare förklarat varför jag dessutom passar på att låta hatet flöda - det skapar inlänkar till bloggen. :)

Nu har Aftonblaskan "recenserat" Sonic & Sega All-Stars Racing och det fick två plus av fem möjliga. Betyget skiter jag fullständigt i, men jag funderar lite över hur man med gott samvete kan kalla ett kort skriftligt omdöme på en sisådär hundra ord för en recension. En riktig recension innehåller minst det tiodubbla, och informationsmässigt sett ännu mera. Men, blaskan skiter fullständigt i sin spelavdelning och betalar för att låta någon stackare hora sönder sin själ för pengar. Jag undrar hur ersättningen ser ut för en sådan recension. Är det mer än en hundring är det på tok för mycket. Det där korta omdömet skulle vilken femtonårig tomte som helst kunna skriva.

Sådär, nu kan jag officiellt klassificera det dagliga morgonhatet som över och återgå till att omfamna livets underbara sidor igen. Det verkar däremot som det kan vara dags för en ny kategori på Spelbröderna med namnet "Här hatar vi Aftonbladet" eller liknande. Trodde dock aldrig min avsky skulle få flöda fritt. Men, censurhammaren slår väl ner snart, från blaskans sida.

/Joakim

Uppdatering 11:07: Länken funkar inte. Det beror på att mupparna på nätredaktionen håller på att omstrukturera och ha sig. Uppdaterar med fungerande länk när jag väl lyckas hitta skräprecensionen igen...