WoW slog rekord

Det sägs att Cataclysm expansionen till WoW sålde 3,3 miljoner under dom första 24 timmarna det var släppt och slog då rekordet och blev det snabbaste säljande PC spelet genom tiderna. Det förra rekordet hade Wrath of the lich king som bara mäktade med 2,8 miljoner dom första 24 timmarna.

Jag själv har nu under den senaste veckan spenderat en del tid i spelet efter ett 2 års uppehåll. Och allt jag kan säga att efter jag började spela spelet när det släpptes den 11 februari 2005 så har spelet blivit bara lättare och lättare. Nu har jag inte testa något end game sedan lvl capsen var på 60 och man körde 40 manna raider i MC, AQ, BWL m.m. men att levla en karaktär går väldigt fort. Tog 20 levlar på en nystartad karaktär på under 10 timmar. Easy var ordet.

Spelet har runt 12 miljoner aktiva spelare och det är en imponerande siffra. Det blir en del $$$ i månaden Activision/Blizzard drar in i månaden.


 


/Emil

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stämmer inte :P Det mest sålda spelet på 24 timmar var Call of duty: Black ops Med 5 Miljoner.

2010-12-26 @ 21:36:04
Postat av: Joakim

:P



Johodu, det stämmer faktiskt. Emil skriver "snabbast säljande PC-spel". Call of Duty: Black Ops är en multitel. WoW Cataclysm PC-exklusivt.



Mvh

2010-12-26 @ 22:01:17
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Emil

Jag gillar när folk läser hela inlägget innan man i princip blir idiot förklarad för fakta fel när man har rätt.



MVH // Emil

2010-12-27 @ 21:10:17
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails