Vad sägs om ett Pac Man-spöke som sparbössa?

Jag fick ett tips i kommentarerna till inlägget "Video Game Mashups av Daneboe" av en herr Georg Hendrix angående något som ligger mig varmt om hjärtat: spelnördsinredning. Jag gillar att pimpa mitt hem med olika insnöade subtila spelreferenser. Inte för att den här är det... men!

Det visade sig nämligen att Georg Hendrix varit inne på Lagerhaus och ramlat över en tämligen "stor" sparbössa, designad som ett spöke från Pac Man. Jag tvingade sambon att köra mig till närmsta butik. Röd eller Rosa? Blinky eller Pinky? Ofta har jag beslutsångest i alla livets val men rosa är för kvinnligt för min manliga bokhylla med krigslitteratur, pissfilosofi, ryskt svammel och svensk statarlitteratur, valet av färg och därefter placering var således naturligt i det överbefolkade utrymmet som mina bokhyllor utgör.

Mina damer och herrar: Sparbössan Blinky, för 99 spänn på Lagerhaus, har hittat sitt hem i bokhyllan bredvid en byst av Lenin införskaffad i Sovjetunionen. Val av byst handlar om mänskliga referensramar, ikonvärde samt folks reaktioner på motsägelser och har ingenting med politik att göra.



Iphonebild i dålig belysning.


Inte så subtil, men ikonvärdet är starkt.

/Joakim, allmän rättshaverist

Kommentarer
Postat av: M i c k a

den där sparbössan har jag mina funderingar om att införskaffa :D

2010-08-13 @ 22:32:31
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: Stew

Snygg!

2010-08-14 @ 08:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails