Man med 20k timmar i Lineage II stämmer NCsoft

En man från Hawaii vid namn Craig Smallwood har lämnat in en stämningsansökan mot utvecklaren av Lineage II, NCsoft, med motiveringen att han blev så beroende av spelet att hans rutiner blev som bortblåsta och att han slutade fungera som en normal människa bör göra; äta, duscha, umgås med vänner och så vidare. Stämningen menar på att NCsoft på ett adekvat sätt inte informerat om riskerna med att spela deras spel.


Craig påstår att han har spenderat över 20,000 timmar med att spela Lineage II mellan 2004 och 2009 vilket motsvarar ungefär 833 dygns speltid.

Själv hade jag också varit sne den dag jag vaknade upp och insåg att jag lagt 833 dygn på ett pissigt MMO, men att gå så långt att man stämmer utvecklaren känns tämligen infantilt och ett desperat sätt att få in pengar på. Vad ska han göra härnäst? Stämma matvaruaffären för att han äter för mycket? Stämma valfri tillverkare av alkoholhaltiga drycker för att han super för mycket?

Eget ansvar, mina vänner... eget ansvar.

/Joakim


Via: Gamepolitics


Kommentarer
Postat av: joakim rydström

tror inte snubben visste om att de finns rehab för spelberoende med...

2011-03-28 @ 12:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails